pühapäev, 29. jaanuar 2017

Heureka! Toidukaupluste e-poed

Mõtlesin täna pajatada veidi toidukaupluste e-poodidest. Ma ei mäleta täpselt enam, millal või mis põhjustel oma esimese tellimuse e-toidupoest tegin, aga mäletan, et see oli e-Maximas tehtud ost. Olin jumala sillas, et oh kui mugav värk! Kuller toob koju kätte ära kõik vajaliku ja no basically need mu esmased mõtted seoses e-toidukas shoppamisega olidki. 

Kui aga linnast välja kolisin ning ühe pisisuslikuga igapäevaselt kodus hakkasin olema ja kõiki oma tegevusi ja käimisi suuremal või vähemal määral siiski tema järgi planeerima hakkasin ning ühel ilusal sügispäeval üht kihlveo kaotusdineed pidin korraldama, leidsin, et lihtsam on kogu dineeks vajaminev kraam tellida ära e-poest. Kasutasin taaskord e-Maximat. Enne jõule avastasin end jälle mõttelt (pärast üht närvesöövat poeskäiku), et oma jõululaua toidud kavatsen ka tellida e-poest! Kasutasin tol hetkel selleks Selverit, vist. Kui ma ei eksi. Või oli Coop? Ka aastavahetuse toidud said ostetud via Internet, sedapuhku Prismast. Ja no, MUGAV! Ma ütlen, MUGAV! Ja soodsam, kui ise poes kohapeal käimine. Igasugused emotsiooni ajel tehtud ostud jäävad ära ning ostukorvi rändab ainult reaalselt vajalik. Lisaks ei unune ka midagi ostmata, sest ostud saab teha kasvõi läpakaga külmkapi või kuivainete kapi/sahtli ees istudes ning kõike puuduolevat "korvi" ladudes.

Ma usun, et paljud teist mõtlevad kindlasti, et noneh, avastas Antarktika just.. Räägib e-toidupoodidest, nagu "me kõik" juba seal ei shoppaks.. Ma jah, ei tea, kuidas teiega, aga ma tõepoolest avastasin e-toidupoed enda jaoks jäädavalt sel sügisel (kuigi esimese tellimuse olin teinud kuid ja kuid enne seda). Pärast seda olengi e-kaupluseid kasutanud kõige rohkem just enne suuremaid pühi, et ei peaks ise rahvamassi sisse tunglema minema ning nüüd, sellest kuust alates, püüan toidukaupluste e-poes teha kuu alguses ära ka kõik üheks kuuks vajamineva söögikraami ostud, et nõnda toidule kuluvatele eurodele natuke piiri peale panna.

Sellest viimasest räägin nüüd ka lähemalt. Ühesõnaga avastasin end jah selle kuu alguses ideelt, mis oleks, kui prooviks nõnda, et teen kuu alguses megagiga tellimuse kusagilt toidu e-poest ning prooviks tellitava kraamiga kuu aega kenasti hakkama saada. Arutasin seda natuke ka oma Elukaaslasega ning ta oli alguses üsna skeptiline mu idee osas, arvas, et vaevalt see miskit aitab. Ma küll kuu jooksul arvet pole pidanud meie poeskäimiste üle, AGA võin öelda, et reaalselt TOIDUKRAAMI olen ma selle kuu jooksul juurde käinud poes ostmas vaid ühe korra ja sedagi alles möödunud neljapäeval. Jah, otseloomulikult, oleme "kuluartikleid" küll juurde ostnud, nagu nt a la piim, hapukoor, jogurtid, muna jmt. Poes oleme käinud ka lugematu arv kordi sel kuul, aga sealt ostmas kõike muud peale toidu. Ehk siis snäkke, juua (tarbime praktiliselt ainult pudelivett) jmt pisikraami. Kõik soojad toidukorrad olen aga teinud sel kuul vaid nendest asjadest, mis kuu algul e-toidupoest ostetud sai. Ja see kuu algul tehtud suur ost sisaldas endas ka majapidamis- ja hügieenitarbeid, lisaks toidule. Ka nendest on kuu aega jagunud. Juurde olen vaid ostnud nüüdseks kaks korda majapidamispaberit. Ühesõnaga, mulle tundub, ma arvan, et minu idee on päris hästi toiminud. Järgmine kuu proovin samamoodi, ent püüan hakata ka meie muid poeskäimisi üles kirjutama, et näeks, kuhu ja kui palju kuu jooksul sellisele esmatarbekraamile raha kulub. Selle kohapealt, aga, et kõik toidukraam on kuu läbi kodus kogu aeg olemas olnud, pean ma jälle ütlema - MUGAV! Küll on hea teha sügavkülma uks lahti ning vaadata sealt välja, millest täna süüa teha. Seal on sel kuul leidunud hakkliha, sealiha, erinevat kanaliha, kala jmt. Söönud oleme sel kuul mõnusalt mitmekülgselt, rikkalikult ja mis minu jaoks peamine - ma pole pidanud iga uut päeva alustama mõttega, mida täna süüa teha ning mida selleks poest vaja on, sest reaalselt kõik on kogu aeg kodus olemas olnud. Okok, võib-olla olen pidanud käima poest mõnel üksikul korral juurde toomas piima või koort vms, aga laias laastus on kõik olemas olnud.

Niiet ma ei tea, kelle jaoks ma siin Antarktikat avastasin, kelle jaoks aga rääkisin asjalikku juttu. Mina ise olen igaljuhul oma "avastusega" rahul ja kindlasti jään e-toidupoodidele edaspidigi väga truuks. Eelkõige meeldib mulle nende eksistentsi ja kasutamise juures tõesti just see mõte, et igasugu emotsiooniostud jäävad ära (või vähenevad tunduvalt).

Heureka!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar